1. Uvod i podaci o pružaocu usluga
Ovim Opštim uslovima regulisani su uslovi kupoprodaje robe, prava i obaveze potrošača te ostala
pitanja od značaja za funkcionisanje elektronske prodavnice Roda Ekpres na web stranici
www.rodaekspres.rs (u daljem tekstu: Sajt) čije poslovanje vodi RODA EXPRESS, sa registrovanim
sedištem na adresi 3. Oktobra 8B, Alibunar, kao preduzetnik upisan u Registar privrednih subjekata
dana 08.10.2024. godine Rešenjem Agencije za privredne registre, matični broj:
67744497, PIB: 114647828, registrovana delatnost: 6312 veb portali, e-mail:
kontakt@rodaekspres.rs, kontakt telefon: (+381) 62 478 577, (u daljem tekstu: Roda Express). Ovi
Opšti uslovi istovremeno predstavljaju i odredbe ugovora između Roda Expressa i svakog
pojedinačnog potrošača koji naruči neki od proizvoda iz asortimana Sajta (u daljem tekstu: Kupac).
Roda Express je registrovan i posluje u skladu sa važećim propisima Republike Srbije, a prvenstveno
u skladu sa Zakonom o elektronskoj trgovini te Zakonom o zaštiti potrošača.
Molimo Vas da pažljivo pročitate Uslove korišćenja pre nego što obavite kupovinu. U postupku
kupovine na Sajtu, saglašavate se sa ovim uslovima kupovine i informacijama čime potvrđujete da ste
ih pročitali, razumeli i prihvatili.
Elektronska prodavnica www.rodaekspres.rs nudi dostavu telegrama s čestitkama i poklona (zajedno
ili odvojeno) (u daljem tekstu: Pošiljka) u porodilišta i kao i na druge adrese označenog primaoca na
području Republike Srbije. Naručivanjem Pošiljke proizvoda putem online obrasca web stranice
www.rodaekspres.rs Kupac potvrđuje da je upoznat i saglasan sa Opštim uslovima.
2. Naručivanje i način isporuke
Kupovinu na Sajtu može obavljati samo punoletno lice.
Kupac iz asortimana ponuđenog na Sajtu bira telegram, poklon, tekst čestitke, kao i eventualni način
personalizacije poklona. Kupac može birati i naručiti Pošiljku svakog dana, uključujući i neradne,
tokom celog dana.
Prilikom vršenja narudžbine, Kupac ostavlja neophodne kontakt podatke o sebi, kao i podatke o
primaocu, odnosno porodilištu na koje će biti izvršena dostava Pošiljke.
Po prijemu narudžbine i izvršenom plaćanju, Kupcu će na e-mail adresu koju je naveo prilikom
naručivanja stići potvrda o prijemu narudžbine.
Roda Express pregleda porudžbine u periodu od 09h do 17h svakog radnog dana. Pregled porudžbina
se ne vrši van navedenog radnog vremena, kao ni na dane državnih praznika, u skladu sa Zakonom.
Pregled, odnosno slanje porudžbina prispelih van radnog vremena i tokom državnih praznika, Roda
Express će izvršiti prvog sledećeg radnog dana.
Slanje pošiljaka putem kurirskih službi nije moguće tokom vikenda za teritorije van grada Beograda i
grada Pančeva, osim ukoliko Roda Express po prijemu porudžbine obavesti Kupca o ovakvoj
mogućnosti.
Roda Express pregleda porudžbinu, proverava dostupnost naručenih proizvoda, te ukoliko postoji
mogućnost njihove isporuke, potvrđuje porudžbinu, e-mailom Kupcu. Radi provere podataka i
eventualnih dodatnih informacija Roda Express može kontaktirati Kupca i putem broja telefona koji je
Kupac ostavio kao svoj kontakt podatak prilikom naručivanja.
Po potvrđivanju porudžbine, Roda Express će odabrani proizvod upakovati u odgovarajuću ambalažu
(koverat, ukrasnu kutiju) i poslati na naznačenu adresu, odnosno na adresu naznačenog porodilišta, sa
označenim licem kao primaocem. Roda Express može po svojoj slobodnoj odluci izvršiti dostavu
Pošiljku neposredno koristeći svoje resurse, ili dostavu iste može poveriti trećem licu – kurirskoj
službi po sopstvenom izboru. Ukoliko Pošiljka bude poslata putem kurirske službe, Roda Express će
nastojati da rok isporuke bude „danas za sutra“ ukoliko je to razumno moguće.
Roda Express ne odgovara za kašnjenja u isporuci pošiljke iz razloga koji su na strani kurirske službe.
Prijemom Pošiljke na naznačenoj adresi ili označenom porodilištu smatra se da je isporuka Pošiljke
izvršena u celosti.
O izvršenoj isporuci Pošiljke Roda Express će obavestiti Kupca putem e-maila.
3. Cene i plaćanje
Cene iskazane na Sajtu predstavljaju cene izražene zajedno sa troškovima isporuke.
Plaćanje se vrši online putem platne kartice (Visa, Mastercard, Maestro, Dinacard), prilikom
poručivanja proizvoda, ili virmanski.
Ukoliko je plaćanje izvršeno karticom prilikom prijema porudžbine Roda Express će rezervisati
sredstva sa kartice Kupca u iznosu cene poručenog proizvoda. Rezervisana sredstva će biti povučena
nakon što Roda Express dobije informaciju o prijemu pošiljke od strane označenog porodilišta.
Ukoliko će plaćanje biti izvršeno virmanski, Roda Express će po potvrđivanju porudžbine Kupcu na
email adresu poslati obrazac uplatnice sa podacima o uplati.
Plaćanje će biti smatrano izvršenim nakon što uplata bude proknjižena, ili nakon što Kupac dostavi
dokaz o izvršenoj uplati.
Ukoliko u označenom porodilištu ili na naznačenoj adresi bude odbijen prijem pošiljke,
- - Roda Express će sa kartice povući sredstva u iznosu od 500 na ime troškova isporuke i
vraćanja Pošiljke (ako je plaćanje izvršeno karticom), dok ostatak cene neće biti naplaćen.
- - Roda Express će zadržati iznos od 500 na ime troškova isporuke i vraćanja Pošiljke (ako je
plaćanje izvršeno virmanski), dok će ostatak cene biti vraćen Kupcu.
Po potvrdi isporuke pošiljke, Roda Express će Kupcu na naznačenu email adresu poslati fiskalni
račun, zajedno sa obaveštenjem o isporuci.
4. Odustanak od ugovora
Kupovina putem Sajta predstavlja ugovor na daljinu, u smislu odredaba Zakona o zaštiti potrošača.
Kupac ima pravo na odustanak od ugovora, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, u roku od 14
dana, bez navođenja razloga i bez dodatnih troškova, osim direktnih troškova povraćaja robe kao i
troškove vraćanja robe, ako se roba, zbog svojih karakteristika ne može vratiti poštom.
Kupac odustanak od ugovora ostvaruje popunjavanjem obrasca koje se može preuzeti ovde, i koji
može poslati putem pošte ili putem email adrese kontakt@rodaekspres.rs
Roda Express je dužan da o prijemu obrasca bez odlaganja obavesti Kupca u pisanoj formi ili na
drugom trajnom nosaču zapisa. Roda Express je u slučaju zakonitog odustanka od ugovora dužan da
Kupcu bez odlaganja vrati iznos koji je Kupac platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14
dana od dana kada je primio obrazac za odustanak. Roda Express može da odloži povraćaj sredstava
dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok Kupac ne dostavi dokaz da je poslao robu na adresu o kojoj
ga je Roda Express obavestio u zavisnosti od toga šta nastupa prvo. Kupac je dužan da vrati robu
Roda Expressu, licu ovlašćenom od strane Roda Expressa, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14
dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. Kupac snosi direktne troškove vraćanja proizvod
Prodavcu, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača. Roda Express nema zaključen ugovor sa
poštanskim operaterom Post Express, na osnovu koga bi Kupac mogao da vrati proizvod o trošku
Roda Expressa.
Kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost kupljene stvari koja nastane kao posledica
rukovanja kupljenom stvari na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da
bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe.
U skladu sa članom 36. stav 1 tačka 3 Zakona o zaštiti potrošača, Kupac nema pravo da odustane od
ugovora ukoliko je predmet porudžbina proizvod koji je proizveden ili personalizovan prema
zahtevima Kupca.>
5. Saobraznost
Roda Express je dužan da isporuči proizvode koji su saobrazni ugovoru.
U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača Roda Express odgovara za nesaobraznost robe u periodu od
2 (dve) godine od datuma kupovine.
U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, Roda Express će odgovarati za nesaobraznosti isporučenog
proizvoda ugovoru ako:
- je nesobraznost postojala u času prelaska rizika na Kupca, bez obzira na to da li je za tu
nesaobraznost znao;
- se neobraznost pojavila posle prelaska rizika na Kupca, ako potiče od uzroka koji je postojao pre
prelaska rizika na Kupca;
- je Kupac mogao lako uočiti, ukoliko je Roda Express izjavio da je roba saobrazna ugovoru.
Ako isporučeni proizvod nije saobrazan ugovoru, Kupac koji je obavestio Roda Express o
nesaobraznosti, ima pravo da zahteva od otklanjanje nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili
zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu tog
proizvoda.
Ako otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom nije moguće, Kupac ima pravo da zahteva
odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora ako:
- nesaobraznost ne može da se otkloni opravkom ili zamenom uopšte niti u primerenom roku;
- ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, odnosno ako Roda Express nije izvršio
opravku ili zamenu u primerenom roku;
- opravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za Kupca zbog
prirode robe i njene namene;
- otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom predstavlja nesrazmerno opterećenje za
Roda Express.
Smatraće se da je proizvod saobrazan ugovoru ukoliko:
- - odgovara opisu koji je dao Roda Express;
- - ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je Kupac nabavlja, a koja je bila poznata
Roda Expressu ili mu je morala biti poznata u vreme zaključenja ugovora;
- - ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste;
- - po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod proizvoda iste vrste i što
Kupac može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim
svojstvima robe data od strane Roda Express, proizvođača ili njihovih predstavnika, naročito
ako je obećanje učinjeno na ambalaži robe.
6. Reklamacije
Kupac izjavljuje reklamaciju radi ostvarivanja prava po osnovu saobraznosti, garancije, pogrešno
obračunate cene i drugih nedostataka.
Sve reklamacije, se mogu izjaviti putem e-mail adrese kontakt@rodaekspres.rs uz dostavu dokaza o
kupovini (dokaza o prijemu porudžbine i izvršenom plaćanju), pri čemu će u reklamaciji navesti
razloge i dokaze za reklamaciju.
Roda Express vodi evidenciju primljenih reklamacija i čuva ih najmanje dve godine od datuma
podnošenja. Roda Express će Kupcu putem emaila potvrditi prijem reklamacije i saopštiti broj pod
kojim je reklamacija zavedena.
Roda Express će bez odlaganja, a najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije odgovoriti
Kupcu na izjavljenu reklamaciju. Odgovor Roda Expressa na reklamaciju će sadržati odluku da li
prihvata reklamaciju, obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu Kupca o načinu
rešavanja i konkretan predlog u kom roku će i kako rešiti reklamaciju ukoliko je prihvata. Rok za
rešavanje reklamacije je 15 dana, s tim da se ovaj rok prekida kada Kupac primi odgovor Roda
Expressa i počinje da teče iznova kada Roda Express primi izjašnjenje Kupca. Kupac je dužan da se
izjasni na odgovor Roda Expressa u roku od 3 dana od dana prijema odgovora prodavca, a ukoliko se
ne izjasni, smatraće se da nije saglasan sa predlogom.
Ukoliko Roda Express iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu Kupca u roku
koji je dogovoren, dužan je i da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti Kupca i
navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost i istu evidentira u evidenciji
reklamacija.
Ukoliko Roda Express odbije reklamaciju, potrošač ima pravo pokrene postupak vansudskog
rešavanja spora pred nadležnim telom sa Liste tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.
Ukoliko se reklamacija rešava povratom uplaćenog novčanog iznosa, isti će se izvršiti refundacijom
sredstava na karticu Kupcima koji su platili putem kartice, uplatom na račun Kupca, ili na drugi
odgovarajući način.
Kupac i Roda Express imaju i sva druga prava i obaveze predviđene Zakonom o zaštiti potrošača.
7. Promene sadržaja Sajta
Roda Express se u svojoj najboljoj moći trudi da obezbedi ažurnost podataka objavljenih na Sajtu. I
pored takvih napora, dostupnost na zalihama, karakteristike proizvoda, rok isporuke ili cene se mogu
promeniti brzo da Roda Express ne uspe da blagovremeno izmeni podatke Na sajtu. U tom slučaju,
Roda Express će Kupca obavestiti o promenama i omogućiti mu odustajanje od porudžbine ili zamenu
naručenog proizvoda.
8. Važenje i izmene opštih uslova
Ovi Uslovi korišćenja objavljeni su na Sajtu i stupaju na snagu dana 01.11.2022. godine.
Roda Express zadržava pravo da vrši izmene i dopune ovih Opštih uslova u skladu sa izmenjenim
uslovima poslovanja i u skladu sa svojom poslovnom politikom.